اطلاعات مفید

  • ۰
  • ۰

آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل مک‌ به نام macOS Mojave با ویژگی‌هایی مانند قالب ‌گرافیکی تیره و ابزار بهبود‌ یافته‌ی ثبت اسکرین‌شات در دوم مهرماه منتشر شد.

کانکتا

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل macOS Mojave را با تم تیره معرفی کرد

نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل دسکتاپ اپل، تم تیره یا Dark Mode را در سطح سیستمی نیز در بر دارد که به‌موجب آن، رابط کاربری با المان‌هایی به رنگ مشکی یا خاکستری، ظاهر جذاب‌تری به خود می‌گیرد. موهاوی اکنون دارای تنظیماتی بیشتر برای سازماندهی فایل‌ها است و اپلیکیشن‌های بیشتری را از iOS روی دسکتاپ ارائه می‌دهد. این نسخه ابتدا در ماه خرداد (ژوئن) معرفی شد و نخستین بتا آن در اواخر تیر (جولای) در دسترس قرار گرفت. حالت تیره به‌منظور وب‌گردی در شبانگاه یا پایین آوردن روشنایی برای چشم‌های حساس، رنگ بخش‌های روشن سیستم‌عامل همچون داک و نوار وظیفه را به خاکستری تیره تغییر می‌دهد. در همین حال، فروشگاه نرم‌افزاری مک بازطراحی‌شده و همانند فروشگاه iOS، در صفحه‌ی آغازین اپلیکیشن‌های جدید را برجسته‌تر می‌کند.

اپل به همراه موهاوی، چند قابلیت برای افزایش امنیت سیستم‌عامل دسکتاپ خود نیز معرفی کرد که به‌موجب آن‌ها از دوربین، میکروفون، دیتابیس ایمیل کاربر، تاریخچه‌ی پیام‌ها و سایر داده‌های خصوصی، به‌صورت پیش‌فرض محافظت می‌شود. در نسخه‌ی جدید مرورگر سافاری، قابلیت بهبودیافته‌ی Intelligent Tracking Prevention، کلید‌های لایک، اشتراک‌گذاری و ویجت‌های کامنت‌گذاری را از ردگیری بدون اجازه‌ی کاربر منع می‌کند. در ادامه به سراغ بررسی قابلیت‌های جدید این نسخه از سیستم‌عامل اپل می‌رویم.

تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

نظر شما در مورد این نسخه چیست؟

بیشتر بخوانید:

کامپیوترهای اپل برای سال‌ها در معرض آسیب‌پذیری موتور مدیریت اینتل قرار داشتند
مایکروسافت قابلیت Files On-Demand را به وان درایو مک اضافه می‌کند
macOS موهاوی دوم مهرماه منتشر خواهد شد
آموزش نصب لینوکس روی مک بوک اپل
ویژگی مکالمه گروهی فیس تایم با تاخیر منتشر می‌شود
  • ۹۷/۰۸/۰۵
  • آیدین راد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی